Sommarläger 2024 på Vässarö!

Vi är glada att meddela att årets scoutläger äger rum på den vackra ön Vässarö från den 27 juli till den 3 augusti. Temat för detta spännande äventyr är pirater! Vi kommer att segla genom en vecka fylld med piratinspirerade aktiviteter och utmaningar.

Följ med Hovsta scoutkår till Scoutkammarön!

VAR?

Vässarö är scouternas ö och ligger i ytterskärgården ca 14 mil NNO om Stockholm – ungefär mitt emellan Grisslehamn och Öregrund. Huvudön är 1,5 km bred och 2,5 km lång. Totalt omfattar Vässarö närmare 100 mindre öar, kobbar och skär. Ön ägs och drivs av Stockholms Scoutdistrikt.

NÄR?

Hela lägret är lördag 27 juli–lördag 3 augusti 2024 och är för Upptäckare–Utmanare och ledare/funktionärer.
Korta lägret är lördag 27 juli–tisdag 30 juli 2024 och är inriktad på Familjescouter och Spårare.

LÄGERKOSTNAD

Preliminär kostnad för det långa lägret (27 juli–3 augusti) är 3 000 kr och preliminär kostnad för det kortare lägret (27–30 juli) är 2 300 kr.

ÖVRIG INFORMATION

Förvänta er en vecka full av spänning, kamratskap och oförglömliga upplevelser. Håll ögonen öppna för mer information i samband med terminsstart i slutet av januari. Vi kommer att uppdatera informationen på hemsidan när lägermeddelandet går ut. Vi ser fram emot att segla tillsammans på detta piratäventyr!

Scouthälsningar från lägerkommittén